torstai 23. joulukuuta 2010

Tänään käytiin hakemassa myös joulukuusi. Ulkona oli ihan kamalasti pakkasta -30'C ja huomenna aamulla klo. 06.00 on kevyet -40'C(!) pakkasta. Mä oon suunnitellut laittavani herätyskellon soimaan juuri kuuden aikaan ja sitten painun ulos pienelle kävelylle. Tämä hulluus vain sen takia, että mä haluan yksinkertaisesti vain tuntea miltä -40'C pakkasta tuntuu. Kylmältä voisin veikata :)



































Mä oon aina ihaillut ranskalaista ruokakulttuuria ja kaikkea sitä mitä siihen koko maailmaan assosioidaan. Musta olisi ihana asua jossain Ranskan maaseudulla jonkin aikaa ja kasvattaa itse vaikka kasviksia ja juureksia. Viinit, lihat, leivät, kanamunat ja juustot ostaisin paikallisilta pienyrittäjiltä ja ruoat tekisin luonnollisesti itse. Äidin englannintuntien luokkakaveri oli antanut äidille joululahjaksi pullolisen ihan hyvää punaviiniä, joten päätin kokeilla kuinka kukkoa viinissä (Coq au vin) valmistuu. Ruoasta tuli iha taivaallisen hyvää, vaikka itse sanonkin! Tää oli vähän tällaista appivanhempienhurmausruokaa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti